Deel dit artikel
-

Adverteerders besteden meer aan Black Friday

Er is dit jaar 1,1 miljoen euro meer uitgegeven aan offline advertenties (op radio, tv, kranten, magazines, buitenreclame en in bioscopen) rondom Black Friday dan in 2019. Uit cijfers van media registratiebureau Adfact blijkt dat er vooral op radio en televisie meer aandacht kregen.

Ondanks de coronacrisis heeft de advertentiemarkt niet geleden; daarbij is Black Friday een aanjager gebleken. In totaal werd er in 2020 al ruim 193,5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties in de offline media, terwijl de feestdagen nog moeten komen.

Advertentiebestedingen rondom Black Friday, traditioneel de dag na Thanksgiving (29 november), zagen dit jaar over alle media gekeken, een toename van 4,7 procent ten opzichte van 2019.

Voor de radio was deze toename zelfs nog groter: hier werd maar 17,6 procent meer aan advertenties uitgegeven.

Opvallend is verder dat er dit jaar minder verschillende adverteerders geadverteerd hebben, maar voor een hoger budget (117 versus 144 vorig jaar). Ketens Amazon.nl en Koopjedeal.nl staan hierbij bovenaan met de meeste advertentiebestedingen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond