Deel dit artikel
-

Adyen verwerkte 25 miljard dollar aan betalingstransacties in 2014

Dienstverlener Adyen verwerkte in het afgelopen jaar 25 miljard dollar aan betalingstransacties. Dit vertegenwoordigt een groei van bijna 80 procent ten opzichte van 2013. Het bedrijf boekte een omzetstijging van meer dan 100 procent, terwijl het klantenbestand met 40 procent groeide.

Exacte cijfers wil het bedrijf niet geven, wel een toelichting. De groei zou te danken zijn aan een forse toename van het aantal nieuwe klanten. Bedrijven die in 2014 klant werden bij Adyen waren onder meer Facebook, Spotify, Airbnb, Airberlin en Domino’s Pizza.

Adyen rolde in 2014 daarnaast zijn omnichannel betalingsoplossing uit voor een reeks van nieuwe en bestaande klanten, zoals de retailketens Superdry, Moss Bros en De Bijenkorf. Deze klanten accepteren betalingen in zowel hun webshops als in fysieke winkels met behulp van het geïntegreerde betalingsplatform van Adyen.

In Noord-Amerika, een van de snelst groeiende markten van het bedrijf, verviervoudigde het transactievolume in 2014. Adyen verwerkt inmiddels betalingen voor vier van de vijf grootste Amerikaanse internetbedrijven gemeten naar marktkapitalisatie.

Adyen opende onder meer een nieuwe vestiging in Madrid en bood het aanbod uit met ondersteuning voor betalingsmethoden zoals Apple Pay, SEPA Direct Debit (38 Europese landen) en Dragonpay (Fillipijnen).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond