Deel dit artikel
-

Afkoeling Chinese economie deert Alibaba nauwelijks

E-commerce gigant Alibaba heeft in het tweede kwartaal van het boekjaar 32 procent meer omzet behaald. Die ging naar 22,2 miljard yuan (3,4 miljard dollar). 1,6 miljard daarvan kwam via het mobiele kanaal.

De omzet voor aangesloten handelaren op de marktplaatsen Tmall.com en Taobao steeg 28 procent naar 112 miljard dollar. De internationale verkopen stegen met 14 procent. De nettowinst liep door een boekhoudkundige meevaller op tot 22,7 miljard yuan.

Volgens analist Li Muzhi van Arete Research Services LLP heeft Alibaba zijn zoektermen geoptimaliseerd, waardoor producten nu veel beter vindbaar zijn.

De cijfers vallen in elk opzicht mee, juist nu er zorgen zijn over de trage groei van de Chinese economie. De waarde van de goederen die Alibaba heeft verhandeld was door devaluatie van de yuan lager dan in voorgaande kwartalen. Dat heeft in elk geval wel invloed gehad op de koers die dit jaar 39 procent daalde. Maandag noteerde het aandeel nog maar 76,35 dollar.

Deze week werd bekend dat Alibaba mogelijk gaat investeren in Magic Leap, het bedrijf dat een Hololens-achtige technologie ontwikkelt voor augmented reality.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond