Deel dit artikel
-

Albert Heijn uitgeroepen tot beste winkel van Nederland

Albert Heijn is de grote winnaar geworden van de Shopping Awards 2019. Het bedrijf won de vakprijs in de categorie DHL FMCG & Personal Care en de overall juryprijs.

Het keurkorps, bestaande uit alle juryvoorzitters van de Shopping Awards, motiveert: ‘Albert Heijn is zich op alle fronten digitaal aan het ontwikkelen, met de voet op het gaspedaal en lef om te experimenteren. Dankzij het innovatie-framework kunnen snel prototypes in de markt worden gezet, waarbij het oplossen van klantproblemen centraal is komen te staan: ‘Retail as a Service’. Het supermarktbedrijf weet content knap door het selectieproces heen te weven en onderscheidt zich onder andere van de concurrentie op personalisatie; vanuit data worden klanten individueel benaderd, onder meer met persoonlijke aanbiedingen online én in de winkel. De omnichannel-kwaliteit is bewezen hoog, hetzelfde geldt voor de gemeten NPS. Albert Heijn kan zich digitaal meten met grote internationale branchegenoten en is de overtuigende winnaar van deze prestigieuze Shopping Award.’

Albert Heijn won ook de vakprijs in de categorie DHL FMCG & Personal Care.

Alle winnaars van de Shopping Awards Vakprijzen:
Adyen Fashion & Lifestyle wehkamp
DHL FMCG & Personal Care Albert Heijn
ING Home & Living Flinders
Kieskeurig Consumer Electronics & Telecom bol.com
Personal & Financial services FBTO
Travel & Leisure Corendon

De Stiho Groep werd uitgeroepen tot winnaar van de INTERSHOP B2B AWARD, ook een juryprijs. Otrium mocht het podium betreden als aanvoerder van de ECOMMERCE50, de lijst met de snelst groeiende Nederlandse e-commerce bedrijven.

Deel dit bericht

7 Reacties

Karel

Ik heb nogal gemengde gevoelens bij die automatisering van AH. Als je kijkt wat je wordt aangeboden op basis van eerdere aankopen is het droevig gesteld.

Heb je één keer in de haast een pak magere melk meegenomen in plaats van halfvol omdat die kleuren zoveel op elkaar lijken. En dan wordt magere melk vijf keer je persoonlijke aanbieding.

peter

@karel: Dus omdat JIJ een keer een verkeerd product hebt gepakt, beticht je AH ervan dat het droevig gesteld is met hun automatisering?

Hoe moet AH in godsnaam weten dat jij een keer per ongeluk een verkeerd pak melk hebt meegenomen? Of wil je alleen het goede pak aanbevolen hebben? maar mss neem je die toch wel en weet ah dit, waardoor ze je niet dit pak aanbevelen, maar bieden ze je juist iets aan waar wellicht wel interesse voor is, maar wat je niet vaak koopt. Het is maar net hoe je er naar kijkt hoe AH optimaliseert.

Bert

Zeer bedroevend met die automatisering. Ik ben het wat dat betreft wel met Karel eens! Ze misleiden je in de winkel door alles op elkaar te laten lijken en vervolgens drukken ze nog in je gezicht ook dat je per ongeluk magere melk hebt gepakt. Onzin echt!

Z.eur

Bedroevend inderdaad: Ik heb een keer een verkeerd pak wc papier gekocht, vervolgens wordt ik alleen nog maar getarget met brise wc verfrisser

Kees

Van individuele benadering merk ik van AH niet zoveel, gezien de enorme reclameterreur die AH op televisie bedrijft. Terwijl ik ze toch digitaal gemaild heb daar niet van gediend te zijn en ik mede vanwege die terreur daar pertinent geen voet over de vloer zet. Frans Muller bestookt mij grootschalig via de tv met zijn ‘aanbiedingen’ terwijl hij weet dat ik ze toch niet koop. Pure verspilling en een bron van ergernis voor tv-kijkers die alleen maar leidt tot vastberadenheid om zijn winkels te mijden. Zoals ook al uit bovenstaande reacties blijkt, stelt het digitale gefröbel van AH niet bijster veel voor. Kennelijk is die prijs al heel makkelijk te winnen met wat klungelig gerommel in de marge van een ouderwets bommentapijt reclamebeleid.

Marten

Je hebt zeikers en die zullen er ook altijd blijven.

Emile Rutten

Ik ben zeer tevreden vooral de manier waarop personeel bereid is om je vragen te beantwoorden. Klasse!!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond