Deel dit artikel
-

Alibaba domineert online B2B markt

De Chinese internetgigant Alibaba, amper 11 jaar oud, domineert de markt voor online B2B. Dat zegt Frost & Sullivan in een nieuwe studie.

De handel via het platform van Alibaba bedraagt nu al 11 procent van de (online) wereldhandel en komt neer op 27,28 miljard dollar. China wordt met een bevolkingsomvang van 2,1 biljoen mensen in 2020 volgens Frost & Sullivan zelfs de grootste online B2B-markt ter wereld. De online B2B-wereldhandel zou tegen die tijd makkelijk naar 6,7 biljoen dollar kunnen uitgroeien, terwijl B2C ‘achterblijft’ met 3,2 miljoen.

B2B-markten hebben wel voordelen omdat prijzen over het algemeen vastliggen en minder streng worden gereguleerd en belast. De handel verschuift overigens in hoog tempo van EDI (electronic data interchange) naar online marktplaatsen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond