Deel dit artikel
-

Sterk tekort aan B2B content marketeers

Amerikaanse B2B bedrijven hebben moeite om goede content marketeers te vinden. Het aantal zoekende bedrijven is zelfs in een jaar tijd fors gegroeid, van 22 naar 32 procent. Dat blijkt uit het 2015 B2B Content Marketing Report.

Amerikaanse bedrijven hebben content marketing hoog op de agenda staan, maar de invulling blijkt problematisch. Zo heeft maar 35 procent van de respondenten een gedocumenteerde content marketing-strategie. Toch is de inzet van content marketing fors toegenomen. Zeventig procent geeft aan meer content te gebruiken dan een jaar geleden.

Content marketing wordt voor uiteenlopende doeleinden ingezet, maar merkbekendheid en lead generatie staan bovenaan. De doelgroep wordt bereikt via nieuwsbrieven, blogs, evenementen en sociale media. Die laatste categorie is met 92 procent veruit populair. Niet verwonderlijk wordt ook zakennetwerk LinkedIn veelvuldig gebruikt. Pinterest en Instagram worden minder belangrijk gevonden.

2015 B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets and Trends – North America by Content Marketing Institute and MarketingProfs from Content Marketing Institute

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond