Deel dit artikel
-

Alibaba, Flinders, INretail en Jumbo Supermarkten op Emerce Retail

Alibaba, Flinders, Forrester, INretail en Jumbo Supermarkten zijn vertegenwoordigd op Emerce Retail, dat dit jaar als thema heeft Versterk je retailstrategie. De online presentaties zijn vanaf 25 maart beschikbaar.

Retailers snakken naar het tijdperk zonder coronamaatregelen, maar het is wel het moment om je retailstrategie ondersteboven te gooien en je speerpunten te bepalen voor lange termijn. Hoe zet je online én fysiek een onderscheidende klantervaring neer? En wat moet je met marktplaatsen, omnichannel technologie en innovatie?

Mensen consumeren bewuster en pakken zelf de regie in hun persoonlijke klantreis. De keten vraagt om een ander en duurzamer samenspel; de traditionele verhoudingen staan onder druk. Meer inzicht en snel kunnen reageren op motivatie en gedrag van consumenten is cruciaal. Alleen door beter te verbinden en meer samen te werken kunnen bedrijven overleven. Dat vraagt om een duurzame grondhouding, betrokken en adaptieve medewerkers en de inzet van digitale technologie en platformen. Harry Bijl
Inspirator & Innovator, INretail, vertelt hoe.

Elke retailer moet grondig en helder nadenken over de rol die marketplaces spelen of zou moeten spelen in hun verkoopstrategie. De overweging of je wel of niet je producten op een marktplaats aanbiedt – en het risico te worden opgeslokt door een rivaal die dat wel doet – is niet eenvoudig, maar iedere retailer/brand moet zichzelf deze vraag stellen. In een tafelgesprek hoor je de ervaringen van Philips en Dorel Juvenile.

Omnichannel bestaat al jaren. Doel is om de klant centraal te zetten om zo het gebruiksgemak te verbeteren en verkoop te verhogen. Maar hoe laat je alle kanalen met elkaar praten en waarborg je dat overal dezelfde boodschap wordt verspreid? Je hoort het van Aron Lewis en Frank Quix van vanHaren Schoenen en Q&A Insights & Consultancy.

Oscar Diele van Flinders en Hans Eysink Smeets van Eysink Smeets Retail Business Consultants vertellen hoe zij de lockdown hebben ervaren en welke initiatieven opvallen in de retailmarkt. Welke veranderingen zullen blijven? Wat is de beste strategie op lange termijn? Hoe maak je online retail rendabel?

Jumbo groeit ongelooflijk snel (nieuwe winkels, acquisities, nieuwe verkoopkanalen, nieuwe klantcampagnes) en IT moet snel kunnen schakelen om aan de toenemende vraag vanuit de business te voldoen. Jumbo had de typische uitdagingen op het gebied van behendigheid en schaalbaarheid voordat ze naar de cloud gingen. Ontdek hoe Jumbo’s ‘agile’ manier van werken met een bedrijfsrapportagetool helpt om maximale bedrijfswaarde te leveren aan de belanghebbenden.

Jack Peters van Alibaba laat zijn licht schijnen op e-commerce zonder grenzen. Hij vertelt hoe Nederlandse merken via AliExpress in Europa en Rusland kunnen verkopen.

Michelle Beeson van Forrester schetst de toekomst van retail.

Meld je hier aan voor Emerce Retail.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond