Amazon sluit reclamedeals met Snap, Facebook, Insta en TikTok

Gebruikers van Snap, Facebook, Insta en TikTok kunnen direct vanuit hun social apps items kopen bij Amazon. Daartoe sloten de bedrijven reclamedeals, enkel geldig in de VS.
De deals werken zo. Een gebruiker van een social apps ziet een reclameboodschap van een item dat te koop is op Amazon. Met een druk op hun scherm of muis gaan ze naar een uitgeklede productpagina op Amazon. Als de shopper is ingelogd, weet de app direct adres- en betaalgevens.
Amazon sloot hiertoe afzonderlijke reclamecontracten met de vier genoemde socialbedrijven. De e-commercegigant mag zijn reclameberichten in hún ads-sectie plaatsen en geeft daarvoor in ruil data en vermoedelijk ook geld. Details over die twee valuta zijn niet bekend.
De Snap-deal werd maandag bekend, die met Facebook, Insta en TikTok vorige week. Amazon heeft ze formeel nog niet bekendgemaakt
Foto: Maarten van den Heuvel, op Unsplash
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond