Amazon stopt advertentieverkoop

Amazon stopt met advertenties op zijn site die bezoekers doorverwijzen naar externe verkoopsites. Het programma wordt in oktober beëindigd.
Amazon verdiende tot dusverre niet alleen aan productverkopen, het verkocht ook nog advertenties die verschenen als bezoekers specifieke producten zochten, onder de noemer Amazon Ads. Zelfs aan adverteerders die zelf geen producten via Amazon leveren.
De adverteerders die per klik betaalden, waren over het algemeen zeer tevreden en rapporteerden een hoge conversie.
Waarom Amazon er na zeven jaar mee stopt is niet geheel duidelijk, maar het bedrijf wil adverteren op Amazon niet geheel verbannen. Volgens eMarketer verdient Amazon dit jaar alleen al 1,26 miljard dollar met advertentieverkoop.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Nils Rooijmans
Amazon Product Ads stoppen op 31 okt. Waarschijnlijk verdienen ze meer aan de product verkoop via hun eigen marktplaats dan aan de kliks naar adverteerders?
Tegelijkertijd experimenteert Amazon met Amazon Text Ads die waarschijnlijk de Google Ads die nu bij Amazon verschijnen gaan vervangen.
Adverterende retailers kunnen zo alsnog bij Amazon terecht voor extra bezoekers.