Deel dit artikel
-

Amazon-specialist factor-a van start in Nederland

De naar eigen zeggen grootste Europese specialist in marketing op Amazon, factor-a, opent een kantoor in Amsterdam.

Meer dan honderd man werkt in Keulen al voor producenten en merken die handelen op Amazon. In Nederland begint door te dringen dat de internationale marktplaatsen van Amazon een handig kanaal zijn voor snelle internationale expansie. Die bedrijven wil factor-a vanuit Nederland gaan helpen. Het werkt voor meer dan honderd internationale merken, waaronder Montblanc, BIC en Fissler.

Factor-a is sinds afgelopen voorjaar onderdeel is van het bureaunetwerk Dept.

Erwin Bossers van Dept en Dominik Gunkel van factor-a zullen de Nederlandse werkzaamheden gaan runnen. Er wordt gestart met drie consultants naast hen.

Dimi Albers, managing director bij Dept: “Amazon Advertising ontwikkelt zich in een enorm tempo, ook in Nederland. Het wordt voor merken steeds belangrijker om een goede strategie te ontwikkelen en zichtbaar te blijven op het meest succesvolle e-commerce platform ter wereld.”

Zeer recent ging een andere specialist in Amazon Advertising van start in Nederland. Tim van der Bilt bouwt met The Valley het bureau Maze-One op.

Amazon Advertising was afgelopen kwartaal goed voor ruim twee miljard dollar omzet. In de VS is reclame in de webwinkel zo dominant aanwezig dat gebruikers erover beginnen te klagen.

Dit bericht is 8 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond