Deel dit artikel
-

Anne Frank op Emerce Digital Marketing Live!

In 2018 heeft de Anne Frank Stichting een virtual reality versie van het Achterhuis ontwikkeld. Deze geeft een bijzonder inkijkje in de onderduikplaats van Anne Frank en de zeven andere onderduikers van het Achterhuis. Charlotte Bosman vertelt er meer over op Emerce Digital Marketing Live! komende donderdag in de Beurs van Berlage.

De VR-tour wordt ingezet in het museum voor bezoekers met een beperkte mobiliteit: mensen die de trappen niet kunnen beklimmen. Verder wordt het ingezet door tientallen organisaties en musea over de hele wereld, om zo ook het Achterhuis (virtueel) toegankelijk te maken voor mensen die wellicht (financieel) nooit in staat zijn naar het feitelijke Achterhuis in Amsterdam te komen.

In de VR-app zijn alle kamers van het Achterhuis ingericht in de stijl van de onderduikperiode tussen 1942 en 1944. Alles is stap voor stap opgebouwd en 3D-gemodelleerd door Force Field Entertainment, de makers van de app.

De tour duurt circa 25 minuten, biedt volop achtergrondinformatie en is beschikbaar in zeven talen: Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Portugees en Hebreeuws.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond