Deel dit artikel
-

Antwerpse start-up start Opsporing Verzocht voor winkels

De Antwerpse start-up SpotCrowd heeft een online platform opgezet om winkeldieven op te sporen of te waarschuwen voor verdachte omstandigheden.

Alleen al in de VS gaat jaarlijks 35 miljard dollar verloren door winkeldiefstallen, zegt medeoprichter Roderick Lindner tegen Datanews.

Via SpotCrowd worden waarschuwingen doorgegeven als ten minste drie deelnemers op bewakingscamera’s iets verdachts menen te zien.

Spotters kunnen voor tips worden beloond met vijf à tien dollar, afhankelijk van zijn ervaringsniveau. Kleine winkelzaken betalen per camera en per verijdelde diefstal, grotere ketens worden per maand en per pakket camera’s aangerekend.

In zes weken hebben al 15.000 mensen zich gemeld uit allerlei landen.

Lindner en team testen hun systeem bij enkele Amerikaanse ketens. Seven-Eleven overweegt een eerste test in vijftien winkels, ook Walgreens en de Disney Stores zouden interesse hebben.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

2 Reacties

Rob

Geinig concept. Maar als ik de website bekijk kan dus iedereen kan zich aanmelden om vervolgens personen te bekijken in winkels? Er wordt al moeilijk gedaan als een winkelier zijn beelden online zet. Ben benieuwd hoe dit zit op het gebied van privacy.

rob

Geinig concept. Maar als ik de website bekijk kan dus iedereen kan zich aanmelden om vervolgens personen te bekijken in winkels? Er wordt al moeilijk gedaan als een winkelier zijn beelden online zet. Ben benieuwd hoe dit zit op het gebied van privacy.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond