Deel dit artikel
-

‘ANWB, bol.com, Efteling, Yourmastercard, Greenchoice en Ziggo bieden beste digitale klantervaring’

ANWB, bol.com, de Efteling, Greenchoice, YourMastercard.nl en Ziggo bieden online de allerbeste digitale klantervaring. Dat stelt onderzoeksbureau WUA in zijn Digital Excellence Monitor die voor de tweede keer verschijnt.

De Digital Excellence Monitor 2017 vat alle onafhankelijk door WUA uitgevoerde online oriëntatie-onderzoeken in de periode augustus 2016 – juli 2017 cijfermatig per branche samen in één rapport. In totaal beoordeelden meer dan 9.950 respondenten 2.423 websites in zeven branches: Telecom, Travel, Retail, Finance, Verzekeringen, Energie en Automotive. Nieuw in de 2017-editie is de toevoeging van een mobiele ranking voor Finance, Verzekeringen en de Energiebranche.

Het ‘rapportcijfer’ voor klantervaring (customer experience) wordt uitgedrukt in een gemiddelde eindscore op de thema’s Look&Feel, Aanbod en Merk uit het WUA Web Performance Model. De eindscores lopen uiteen van 76 voor Greenchoice in de Energiesector tot 84 voor de Efteling in de Travelbranche.

Ziggo.nl zet een eindscore neer van 78 in de Telecomsector, bol.com scoort 82 in de Retailbranche, YourMastercard.nl heeft een eindscore van 78 in de Financiële sector.

In de Automotive branche leidt ANWB met een eindscore van 80 en in de Verzekeringsbranche gaat ANWB óók aan kop met een eindscore van 80.

YourMasterCard.nl is in de 2017 editie van de Digital Excellence Monitor de winnaar in de Finance branche met een gemiddelde eindscore van 78 op digitale customer experience. Deze aanbieder behaalt deze score in het onderzoek naar de oriëntatie op een creditcard.

De ranglijst van Nederlandse e-tailers bestaat eigenlijk maar uit twee bedrijven: Coolblue en Bol.com. Beide bedrijven doen het met een gemiddelde waardering van 82 punten zeer goed. Het verschil wordt dan ook achter de komma gemaakt.

Ook dit jaar weet Greenchoice de eerste plek te behalen in de Digital Excellence Monitor. Met een eindscore van 76 gaat Greenchoice aan kop in de energiebranche in de desktop-onderzoeken. Op desktop komt de competitie zeer dichtbij, op mobiel zet Greenchoice de concurrentie op een zeer stevige afstand met 3 tot wel 5 punten verschil.

Met een score van 80 punten behaalt ANWB.nl de eerste plaats in de Automotive branche. De website van ANWB weet op alle customer experience thema’s hoog te scoren, en behaalt op het onderdeel Merk met 83 punten de eerste plaats. Justlease.nl volgt op korte afstand en scoort ook over de gehele linie een hoge score. De Look & Feel van de website is favoriet onder de respondenten met een score van 80 punten.

Op het themaonderdeel Aanbod scoort autoverhuurwebsite Rentalcars.com het hoogst met een score van 79 punten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond