Deel dit artikel
-

Pure online spelers scoren hoog in digitale klantervaring

ANWB.nl, ASNBank.nl, Greenchoice.nl, Justlease.nl, KLM.com, KPN.com en Topbloemen.nl zijn hoog geëindigd in de vandaag verschenen Digital Excellence Monitor 2016 van WUA, een ranglijst op het gebied van digitale klantervaring.

In het algemeen constateert WUA dat pure online spelers als Simyo, Knab en Greenchoice steeds hoger scoren op het gebied van digitale klantervaring. In het recente verleden waren vooral de bekende merken dominant in het digitale spel, de pure online spelers waren de uitdagers.

In het branchedossier Finance zijn het met name de duurzame merken die de lijst aanvoeren. ASN Bank scoort zelfs iets hoger dan Triodos. Van de grootbanken weet vooral Rabobank zich positief te onderscheiden. Sites als Geldshop.nl en Kredietdesk.nl doen het minder goed.

Met 78 punten biedt Justlease de beste overall customer experience in de categorie Automotive. De aanbieder weet hiermee internationale merken als Volkswagen en Peugeot achter zich te laten. Alleen ANWB weet de merkscore van Justlease te evenaren.

Naast KPN, Vodafone en T-Mobile, de Grote Drie in de Nederlandse telecommarkt, zijn er diverse MVNO’s (virtuele aanbieders, dus zonder eigen netwerk) actief in de branche. Met een klein verschil van 1 punt scoort KPN.com echter het hoogst als het gaat om de overall customer experience met een eindscore van 76. Met name op de thema’s Look&Feel en Merk scoort KPN in het merendeel van de onderzoeken hoog.

De resultaten zijn gebaseerd op onderzoek in de periode augustus 2015 – juli 2016 onder 8500 respondenten. Daarbij werd naar uiteenlopende branches gekeken, zoals telecom, reizen, verzekering en energie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond