Deel dit artikel
-

Rapportcijfers en klantreviews verzekeraars op nieuwe site

Nederlandse verzekeraars publiceren sinds kort op de site Verzekeraarsinbeeld.nl rapportcijfers die klanten aan hun eigen verzekeraar toekennen. Op deze manier wordt voor consumenten transparant hoe verzekeraars onderling scoren op aspecten zoals klantgerichtheid, duidelijkheid, contact en deskundigheid.

De site gebaseerd op onderzoek van TNS NIPO en geeft naast rapportcijfers ook inzicht in persoonlijke klantervaringen. In totaal zijn ruim 5000 klantreacties te raadplegen.

Aan de benchmark nemen in totaal vijftig verzekeraars/verzekeringslabels deel. De deelnemers krijgen rapportcijfers op in totaal zes aspecten van klantbediening. De site geeft gemiddelden, maar ook gedetailleerder informatie per onderwerp.

Bij de eerste meting kwamen als vier best scorende verzekeraars de schadeverzekeraars ZLM, ANWB Verzekeren en Centraal Beheer/Interpolis (op een gedeelde derde plaats) naar voren.

TNS NIPO zal het onderzoek jaarlijks herhalen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond