Deel dit artikel
-

‘Argentijnen hebben de langste vakanties en Europeanen boeken niet mobiel’

Japanners gaan niet zo vaak op een romantische vakantie en Chinezen en Mexicanen vinden ontspannen op reis heel belangrijk. Dit en meer blijkt uit uitgebreid onderzoek van Expedia Media Solutions.

Expedia Media Solutions onderzocht de verwachtingen en het boekingsgedrag van meer dan elfduizend reizigers in elf landen. Dat levert geen wereldschokkende constateringen op, maar wel aardig is om de verschillen in beleving te zien tussen de verschillende nationaliteiten.

Zo vinden Japanners de activiteiten die tijdens de reis worden ondernomen veel minder belangrijk dan de overige tien landen (VS, China, Canada, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Australië, Mexico, Brazilië, Argentinië). Ook een unieke beleving staat bij Japanse reizigers niet bovenaan het lijstje van wat belangrijk is bij het kiezen van een bestemming. Japanners vinden eten op reis dan weer juist heel belangrijk, terwijl voor Argentijnen dat niet zo’n grote rol speelt. Chinezen zijn het prijsgevoeligst.

Verder gebruiken vooral Latijns-Amerikaanse, Japanse en Chinese reizigers hun smartphone om inspiratie op te doen, een reis te onderzoeken en te boeken. Voor Noord-Amerikaanse en Europese vakantiegangers is dat minder gebruikelijk. Wel gebruiken alle groepen hun smartphone tijdens de reis.

Qua reisduur gaan Argentijnen aan kop: hun vakanties duren gemiddeld twaalf dagen. Japanners staan onderaan met 3,4 dagen.

Chinezen willen op vakantie sightseeën en ontspannen. Australiërs en Amerikanen gebruiken hun vakantie het vaakst om familie op te zoeken.

Deel dit bericht

1 Reactie

Robert

Hoe komt het dat Europese vakantiegangers hun smartphone wel (toenemend) gebruiken maar niet in staat zijn om een vakantie te boeken via hun smartphone? Zou dit kunnen doordat er te weinig aandacht wordt besteed aan de ontwikkeling (UX/speed) hiervan in tegenstelling tot Azie, waar mobile first wordt gedacht?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond