Deel dit artikel
-

Athleteshop belooft beterschap na klachtenregen

Oud-langebaanschaatser Yuri Solinger, eigenaar van Athleteshop, erkent dat er problemen zijn met de leveringen van zijn bedrijf. Die problemen hebben onder meer te maken met de sterke groei die het bedrijf doormaakt, vertelde hij zaterdag bij VARA’s Kassa.

De laatste tijd regent het klachten. De winkel verschuift de leverdata tot soms wel zes keer of het bezorgt de verkeerde artikelen. Producten vanuit China komen eerder aan dan bestelde artikelen van de webshop Athleteshop uit Groningen, zo luidde een van de vele klachten over de webwinkel in sportartikelen.

Ook in het buitenland lopen klanten tegen problemen aan. Zo wacht de Belgische Anne-Marie Eerdmans al sinds december op twee bestelde biljartkeuen die ze met kerst aan haar man cadeau had willen doen.

Solinger zegt dat de problemen zijn ontstaan omdat met partners wordt gewerkt en men niet in alle gevallen eigen voorraad aanhoudt. “Daardoor neemt de foutmarge toe.”

De oud-schaatser gaat gedupeerde klanten sneller compenseren, zo beloofde hij.

Dit bericht is 5 keer gedeeld

32 Reacties

Derkemans

Yuri kan beter weer gaan schaatsen.
Die website is niet wat.
Zeer slechte ervaringen

Dave

Ik snap niet dat Bol met die gasten werken.

mara

Een berg ellende dit bedrijf. leveringen worden uitgesteld, betalingen worden uitgesteld.. en collega’s maken zgn fouten.. 1 april wat besteld, 4x vertraagde levering.. 14 april geannuleerd en toen zou er binnen 5-7 dagen terug betaling komen.. en nu heb ik weer pech en duurt het weer zgan 5-7 dagen… nooit meer iets bestelllen

Marijk

Ik heb een falk graafmachine gekocht 1 maand geleden, deze word niet geleverd en ik krijg geen reactie op zijn verzoeken tot terugbetaling. Voel me bestolen!

Coen Geerdes

Ik heb op 19 april 2018 een buitenband en een paar jasbeschermers besteld en betaald.
Na enig uitstel wordt de band verzonden en de jasbeschermers niet. Nu, op 11 mei 2018 heb ik deze nog steeds niet ontvangen. Ik wil mijn geld inclusief verzendkosten terug. Het argument dat ik de verzendkosten niet terug krijg omdat de band wel is verzonden geldt niet. Ik heb niet om een deellevering gevraagd en ik kan nu weer ergens anders de jasbeschermer gaan bestellen met verzendkosten. Dus ik wil in totaal € 15,90 terug gestort hebben of binnen 3 dagen de jasbeschermer!
Het is een hele slechte organisatie en lijkt erg veel op een stelletje oplichters.
Graag met spoed contact met mij opnemen. Als er mensen zijn die spullen nodig hebben voor de fiets dan kan ik Bikster.nl aanbevelen. Die komen hun afspraken wel perfect na. Die weten hoe het hoort te gaan in een postorderbedrijf!!

mw. Tol - 1974

te triest voor woorden, wacht nu al 2,5 week op een opblaasboot voor mijn zoon zijn verjaardag en men heeft al 3 x gezegd dat hij geleverd wordt, nu is pas aangegeven dat hij niet meer leverbaar is, zij bieden een goedkoop artikel aan wat er totaal niet in de buurt komt. Ik heb helaas al betaald. Ik wil mijn geld terug of een ander artikel wat ik binnen 2 dagen geleverd wil hebben, zoals zij zogenaamd beloven, maar wederom nog geen reactie gekregen, om moedeloos van te worden.

h.jansen

pure oplichters

bij de levering wordt 1 goedkoop artikel geleverd maar de kostbare zaken niet
hierbij wordt wel netjes een email gestuurd met als text

Bedankt voor je bericht. Graag wil ik mijn excuses aanbieden voor vertraging van je order. We gaan je order verzenden op 15-05. Zodra wij jouw order verzenden, sturen wij een mail met daarin de zendgegevens. Dan kun je het pakket volgen. Ik hoop dat je veel plezier zal hebben van je product
van email adres joep.bloemen@athleteshop-00ac2ebb91f8.intercom-mail.com

wat van een fake email adres is https://archive.is/LPHLH#selection-22959.12-22959.19

we hebben aangifte gedaan bij de politie.
webshop offline nemen vandaag

Ed

Zelfde ervaringen.
Niet kunnen leveren, aan het lijntje houden en als de klant na lang wachten de boel annuleert toezeggen geld terug te geven maar dit alsmaar uitstellen en nalaten.
Ik wil iedereen met nadruk afraden met dit bedrijf zaken te doen.

Heeren - Athleteshop

Ik wacht op een artikel dat de dag na betaling geleverd zou worden, nou mooi niet.
Wat een waardeloze webshop.

Gijs

Wat een waardeloze webshop is dit, kan niks anders dan andere reacties bevestigen. En vooral iedereen aanraden hier nooit iets te bestellen

angelique dikkeboom

Hoi zijn er mensen waarbij hun probleem al zijn opgelost of juist niet , ik heb een rubberboot besteld drie keer leverings datum verschoven nu drie keer terug betaling beloofd niet gekregen. . Ik laat het hier niet bij zitten , en als jij ook een probleem met atletheshop hebt laat het me even weten samen staan we sterk dit moet toch eens stoppen he !

mijn mail adres is dionaquint@hotmail.com groetjes An

Derkemans

Misschien iets voor Radar of Opgelicht

xiomara

helaas ook mijn bestelling niet binnen gehad! beloven geld terug te storten maar ook dat gebeurd niet !!

wordt niet meer gereageerd op mail en telefoon wordt niet meer opgenomen.

pure oplichting !!!!!
kassa heb ik al gemaild en ga nu verder uitzoeken wat mijn rechten hierin zijn

P.Gijsbertse

Al 3 keer gebeld waar levering blijft . Iedere keer wordt de datum opgeschoven . Nu al bijna 3 weken geleden besteld . Ook het wachten op antwoord via telefoon duurt gewoon even 20 minuten . Dacht dat dit een gerenomeerd bedrijf was maar ben bang voor het verdere verloop .
Hoop dat ze via de 1 of andere manier toch wat onder druk gezet kunnen worden .

Gi Barrink

Yuri,
Desnoods uit je eigen goedgevulde zak, maar ik wil mijn geld terug!!
Bestelnummer 6818100042708

Doe er wat aan!!! Geen enkele reactie op mail en telefonisch niet bereikbaar.
Mensen hun geld terug geven en stoppen!! Je hent duidelijk geen zakenman.

Michiel

Ook een verschrikkelijke ervaring gehad met deze site! Artikel al meer dan 6 weken “onderweg”..
Bestel niets bij de Atheteshop!

Joost

Een opblaasboot besteld samen met vrienden bij Athleteshop omdat hun met grote letters op de website vermelde dat de des betreffende boot op voorraad was en dus voor ons weekend weg geleverd kon worden. Op de dag van de levering krijg ik echter een geautomatiseerd mailtje dat ze onze bestelling toch niet gaan leveren en dat wij nog maar 2/3 weken extra moeten wachten. De reden waarom wij voor Athleteshop hebben gekozen was dus misleidend en op dit moment zijn andere partijen zoals Amazon goedkoper en sneller.

conclusie: Geen betrouwbare organisatie, en je kan niet uitgaan van de aangegeven levertijden

Vervolg deel 1:
Na ze het uit eindelijk helemaal niet geleverd te hebben heb ik met veel moeite toezegging gehad van een medewerker dat ze het geld terug zouden storten binnen 7 tot 10 werkdagen. Echter is dit momenteel 13 dagen geleden en heb nog geen geld ontvangen. Athleteshop heeft nog 1 dag voor dat de wettelijke termijn verstrijkt en ik genoodzaakt bent juridische stappen te ondernemen.
p.s. ik hou jullie op de hoogte van de voortgang status.

Willy

Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik bij Athlete shop besteld heb. Op 6 mei besteld 4 binnen en 4 buitenbanden voor mijn driewieler levering 9 mei jullie raden het al dat ging natuurlijk niet door onder tussen heb naar veel mail contact 4 binnenbanden en 1 buitenband in twee levering gekregen maar nu wordt er op de mails niet meer gereageerd en bellen heeft ook geen zin want ze laten je gewoon in de wacht staan

Gi

Zojuist de Groninger krant gevraagd om eens langs te gaan bij Yuri Solinger, de eigenaar van athleteshop.
Misschien dat zij er achter komen waar ons geld is gebleven.

Ik zou zeggen: mail ze ook even, dan weten zevdat ik niet de enige ben.. r.vanvondel@groningerkrant.nl

D.H.Bergsma

Ook ik heb een fietsband besteld alsmede betaald warvan de leveringsdatum meedere keren is uitgesteld.
Uiteindelijk kreeg ik een mailtje dat ze niet konden leveren waarna ze een andere band aanboden.
Ik,heb hier hartelijk voor bedankt en gemeld dat ik de overeenkomst vanwege wanprestatie hunnerzijds ontbonden acht.
Ik heb verzocht het totale door,mij betaalde bedrag terug te storten.
Helaas na twee weken geen enkele reaktie gehad en ook geen geld terug ontvangen.
Deze organisatie schrijft zelf dat wanneer je het kontakt formulier invult en verzendt men het snelst kontakt met je op neemt.
Niet dus.
Ik geef ze nog acht dagen en daarna doe,ik aangifte.
Ik,heb ook even in het faillissementsregister gekeken maar geen melding gezien.
Ook in het handelsregister gezien en Athlete B.V. Bestaat nog wel.
Dus mens allemaal aangifte doen dan kan deze oplichter worden aangepakt.

Martijn

Ook hier, niet leveren maar wel telkens beloven als je belt. Wacht meer dan 6 weken. En inderdaad het zijn boeven!!

AH

Onlangs een SUP board besteld (€350). Was op voorraad en zou 2 dagen later geleverd worden. Eerste mail melde dat bestelling vertraagd was (?!?).
Op nieuwe leverdatum nog steeds niets ontvangen. Ook geen bericht meer ontvangen.
Telefonisch onbereikbaar, reageren niet op klachtenformulieren. Schande dat deze site nog niet uit de lucht is gehaald.

Dirk Zaagman

Bij Athleteshop 6 Mikasa korfballen besteld en betaald. Levering 20/6, levering 22/6, levering 26/6….Maar de telefoon wordt niet opgenomen, ben benieuwd wanneer e.e.a. geleverd wordt (als dat al gebeurt tenminste).

Sandra boskamp

Ik heb voor €31,-een start kit besteld voor het zwembad. Die zou ewrst 5 juni geleverd worden. Daarna volgede er een mail met dat de levering 12 juni geleverd werd. Daarna niets meer vernomen. Er word niet gereageerd op mijn mail’s en telefonisch zijn ze niet te berijken. Ik wil mijn geld terug. Dit zijn gewoon oplicht praktijken.

Dimitri Vanloon

Voor 15 euro besteld en al aan 10 euro telefoon kosten maar niemand dat ooit opneemt , wanneer ging hier verandering in komen ?

Gi

Eindelijk!!!!! Geld is terug gestort.

Iedere dag diverse mails gestuurd en/of klachtenformulier ingevuld. Op elke denkbare site een review geplaatst en de laatste 2 dagen bij HR (vacaturesite) mijn probleem neergelegd.

SUCCES ALLEMAAL!

S.E.C. Engelsma

Ik heb een kano bij ze besteld die binnen 4 dagen geleverd zou worden. Er is een aantal keer gemaild dat de levering een paar dagen later zou zijn, dit werden weken. Uiteindelijk kon er niet geleverd worden. Ik zou mijn geld (450euro) na 7 tot 10 dagen terugkrijgen. Ook deze belofte zijn ze niet nagekomen. De gehele tijd dat ze niet konden leveren stond op de website te lezen dat het product leverbaar was, waardoor er meer mensen gedupeerd konden raken. Ik wacht nog steeds op mijn geld. Het zijn oplichters. Dit bedrijf moet gestopt worden!

Martijn

De link van deze site naar de telegraaf gestuurd een paar dagen geleden. Had ook totaal geen zin helaas. Ik snap niet dat in deze tijd een webschop zo nalatig kan zijn, zonder dat er negatieve berichten in de kranten verschijnen.

D.H.Bergsma

Ik heb vorige week donderdag de politie gebeld om aangifte te kunnen doen.
De medewerkster heeft mijn klachten aangehoord en een afspraak gemaakte bij het plaatselijke buro.
Vervolgens werd ik door een medewerkster van dat buro gebeld en heb ik een en ander toegelicht.
Zij kwam toe met het voorstel of ik,het goed vond dat de politie zelf even met de Athleteshop ging bellen via een ander kanaal en dat ik natuurlijk toch nog aangifte kon doen, waarin ik,heb toegestemd.
Na een half uur belde ze terug dat ze ko takt,had gehad en dat het geld de volgende dag op de rekening zou staan.
En inderdaad donderdag nog een mailtje gehad van de Athleteshop met de toezegging en vrijdag het geld weer op de rekening.
Voor,iedereen die dit aangaat doe er uw voordeel mee.

D.H.Bergsma

HM

Helaas voor iedereen die op orders wacht of nog geld moet krijgen, gisteren hebben ze faillissement aangevraagd.
Dat zij standaard altijd 20% onder de adviesprijs gingen, heeft voor problemen gezorgd. Daar worden leveranciers niet blij van. En er blijft niks over van hun eigen marge.

mjm nien

heb een rubberbootje met bb motor besteld op 28 juni
krijg alle oficiele mail s en leverdatum van 5 -7-2018 door

nu krijg ik te horen dat ze falliet zijn……….en nu

S. E.

Failliet! En waarschijnlijk wel in een dikke Audi rond blijven rijden. Waar woont die man. Heeft iemand een adres?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond