Audiobestedingen voor het eerst boven de 100 miljoen euro in de eerste helft van het jaar

In de eerste zes maanden van dit jaar investeerden de adverteerders 100,64 miljoen euro in audioreclame. Dat is 13,9 procent meer dan een jaar eerder en bovendien een nieuw record. Dit blijkt uit gegevens zijn belangenvereniging Audify.
De spotbestedingen omvatten 90 procent van de totale omzet en groeien met 12,9 procent naar 90,2 miljoen euro. De investering in non-spotreclame neemt toe met 16,2 procent en is in het eerste half jaar 6,2 miljoen euro. Digitale audioreclame groeit weer relatief het sterkst met 35 procent en komt uit op 4,2 miljoen euro.
De top 5 adverteerders zijn in volgorde van grootte: Retail, Financiële Dienstverlening, ‘Overheid, Educatie en Non-Profit’, ‘Telecom, ICT’ en ‘Horeca, Toerisme, Recreatie’. De grootste adverteerder is KPN, gevolgd door respectievelijk T-Mobile, ANWB, Kruidvat en Albert Heijn.
Het totaal aantal audio-adverteerders in de eerste helft van 2022 is 1.374, zij hebben audioreclame ingezet voor 1.521 merken.
Foto Radiofabriek
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond