Aziatische webwinkels in trek bij Nederlanders

Nederlanders kopen steeds vaker via buitenlandse webshops. Vooral Azië is in trek. Kocht in 2015 24 procent van de Nederlandse consumenten weleens iets bij Aziatische webshops, in 2017 is dat percentage opgelopen tot 42 procent. Dat blijkt uit het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek dat GfK in opdracht van ShoppingTomorrow uitvoerde onder ruim 5.000 Nederlanders.

Jongeren dit op dit gebied koploper; 56 procent van de jongeren in de leeftijd 15 tot 34 jaar en 49 procent van de 35 tot 49-jarigen koopt weleens via Aziatische webwinkels.

De Nederlandse consument raakt ook steeds meer bekend met de mogelijkheid om via Aziatische webshops te winkelen. In 2015 was de meest genoemde reden om niet via Aziatische webwinkels te shoppen het feit dat men de mogelijkheid überhaupt nog niet in overweging had genomen. Nu is het gebrek aan vertrouwen in de productkwaliteit die Aziatische webshops bieden de meest genoemde reden om daar niet te bestellen (33 procent).

Ook vinden Nederlandse consumenten het vaak toch makkelijker om gewoon via een Nederlandse website te bestellen. Desondanks verwacht een kwart van de huidige niet-kopers binnen vijf jaar hun bezwaren aan de kant te zetten en te worden verleid tot het plaatsen van een bestelling in Azië.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug