Deel dit artikel
-

B2B e-commerce groeit als kool

De Amerikaanse markt voor B2B e-commerce zal in 2020 een omvang hebben bereikt van 1 biljoen dollar tegen 780 miljard dit jaar. Dat voorspelt Forrester.

B2C mag dan over het algemeen meer de aandacht trekken, de achterstand bij B2B lijkt snel te worden ingehaald. Dat komt grotendeels doordat bedrijven van kanalen veranderen: van telefonische verkoop naar online verkoop.

Ondernemingen kunnen enorme kosten besparen door klanten zelf te laten bestellen, zonder tussenkomst van verkopers, zegt Forrester in het rapport ‘US B2B eCommerce Forecast: 2015 to 2020.’ De kostenbesparingen kunnen tot 90 procent oplopen.

Klanten oriënteren zich nu al grotendeels online. 74 procent van de respondenten doet dat. De grote kansen liggen volgens Forrester op het gebied van multichannel. B2B klanten spenderen meer als zij zowel offline als online worden geholpen.

Op dit moment is het vooral de petroleum en farmaceutische industrie die de omslag naar online maken. De komende jaren zullen het vooral auto onderdelen zijn, evenals industriële machines, die online worden verkocht.

Dit bericht is 186 keer gedeeld

2 Reacties

Robert Jan van Nouhuys

In de email staat dat de huidige omvang van de B2B e-commerce omzet in de VS 780 miljoen bedraagt. Dat moet, zoals vermeld in het artikel zelf, natuurlijk 780 miljard zijn. Anders was de groei wel heel spectaculair.

Jan Libbenga (Emerce)

Was al gecorrigeerd…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond