Deel dit artikel
-

Bayer spaart 10 miljoen dollar uit door programmatic niet meer uit te besteden

Chemiebedrijf Bayer heeft 10 miljoen dollar bespaard door het geautomatiseerd inkopen van advertenties niet langer uit te besteden. In het verleden was GroupM hiervoor verantwoordelijk.

Paul Gelb, chef programmatic en social bij Bayer, noemde het bedrag tijdens Digiday Programmatic Marketing Summit in Austin, Texas. Hij gaf wel toe dat het bedrag moeilijk was in te schatten.

De algemene opvatting is dat mediabureaus juist voor lagere tarieven zorgen omdat ze namens meerdere klanten advertenties kunnen verkopen.

Voor tv werkt Bayer nog wel met mediabureaus, maar digitale inkoop wil het chemiebedrijf helemaal naar zich toetrekken in 2020. In het verleden ging 80 tot 90 procent van het reclamebudget naar televisie, nu ligt de nadruk op digitaal.

Bayer heeft, anders dan mediabureaus, geen moeite om ervaren talent te vinden. Reden is dat deze activiteiten zijn ondergebracht in New Jersey, net ver van de adtechgemeenschap in New York.

Foto Bayer

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond