Deel dit artikel
-

Geautomatiseerde inkoop online advertenties steeds minder uitbesteed

Grote merken in Europa besteden de geautomatiseerde inkoop van online advertenties niet meer uit, maar verzorgen die zelf. Dat blijkt uit onderzoek van het Interactive Advertising Bureau (IAB).

Het onderzoek richt zich op de grotere Europese landen Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië. Zo’n 80 procent van de geconsulteerde bedrijven doen zelf de inkoop. Italië, Frankrijk en Duitsland lopen daarbij voorop, maar andere landen blijven niet ver achter.

Volgens IAB heeft de keuze om zelf in te kopen te maken met de strengere privacyregels, en lopen bedrijven risico als zij gegevens delen met derden, zoals mediabureaus. Ook andere overwegingen spelen een rol, zoals kostenbesparing en de mogelijkheid om doelgroepen beter te benaderen.

Opvallend is dat 65 procent van Europese merken gebruik maken van geautomatiseerde inkoop.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond