Deel dit artikel
-

Belangstelling voor marketing automation stijgt

De belangstelling voor marketing automation is sterk gestegen, zo blijkt uit een studie van TrustRadius. Het bedrijf constateert dat er vaker wordt gezocht naar de term.

Platforms als Hubspot, Marketo, Pardot (Salesforce), Act-On, Eloqua (Oracle) en ExactTarget (Salesforce) mogen zich in een warme belangstelling verheugen. De overname van ExactTarget door Salesforce heeft de belangstelling voor marketing automation nog verder vergroot. Hubspot wordt gezien als de belangrijkste speler op dit gebied.

Marketing automation wil zeggen dat terugkerende en arbeidsintensieve marketing taken, zoals het invoeren van data, door software wordt gedaan. Vaak gaat het om oplossingen die we al langer kennen, zoals e-mailmarketing, webanalytics en rapportages.

Deel dit bericht

1 Reactie

Aldo

Ben je Marketing Automation professional? We organiseren op donderdag 27 november de 1e informele Marketing Automation Nederland bijeenkomst https://plus.google.com/u/0/events/c7a05jgtkvanp6lc03sdikvgp9k

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond