Deel dit artikel
-

BeShopping100 naar 4,2 miljard euro

Uit de laatste cijfers van BeShopping100 blijkt dat de omzet van de Top 100 van Belgische webwinkels in een jaar tijd is gestegen van 3,7 miljard tot 4,2 miljard euro, een stijging van 13,5 procent. Voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen groeien sterk.

Een van de redenen voor deze toename is dat webwinkels beter vindbaar zijn, met een gemiddelde Woorank-score van 73.

Uit de cijfers blijkt verder dat de Top 10 van de webwinkels een omzet van 2,4 miljard euro realiseert.

De Top 3 bestaat uit Amazon, bol.com en Apple. Amazon staat voor de derde achtereenvolgende keer aan de top en versterkt zijn positie met een omzetstijging tot 1,2 miljard euro. Hubo boekt dit jaar de sterkste vooruitgang en klimt van de 60e naar de 26e plaats.

De Belgen kopen echter voor 3,7 miljard euro bij buitenlandse webshops van de Top 100, namelijk Amazon (Verenigde Staten), bol.com (Nederland), Apple (Verenigde Staten), Zalando (Duitsland) en  Coolblue (Nederland).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond