Deel dit artikel
-

Bliep maakt zich los van TMG

De virtuele provider Bliep maakt zich los van de Telegraaf Media Groep (TMG). De twee oprichters Joost van der Plas en Jochem Wieringa hebben samen met twee investeerders, Twan Cats en Danny Gorter, een management buy-out gerealiseerd.

Dat maakten Van der Plas en Wieringa zojuist bekend op hun eigen site. Volgens beiden sluiten de toekomstplannen niet aan bij de strategie van TMG en gaat men daarom zelfstandig verder. ‘Vanaf 1 januari hoeven we niet meer rekening te houden met de verplichtingen en beperkingen van een groot beursgenoteerd bedrijf’, zo heet het.

De twee nieuwe investeerders zijn betrokken geweest bij de oprichting van Ortel Mobile, een prepaidprovider.

*bliep, zoals het merk officieel wordt genoemd, werd eerder dit jaar specifiek voor jongeren gelanceerd. Het prepaidpakket kan iedere dag uit- en aan worden gezet voor minimaal vijftig eurocent per dag. Er gelden geen datalimieten, wel wordt een lagere snelheid aangeboden.

De beide oprichters beloven enkele ‘erg gave functies die we in het komende half jaar gaan uitrollen’, maar willen daarover nog niets kwijt.

Deel dit bericht

2 Reacties

Pietersen

Interessante actie. Zo zie je maar, dat een belangneming van de grote reuzen als TMG of Sanoma in een innovatieve startup zeker niet altijd voordelen oplevert. Vaag eindigt ‘het belang’ bij deze partijen zelfs ergens op de plank, voor het geval dat het een keer van pas zou kunnen komen.

Mischa Schreuder

Gefeliciteerd mannen! Nu nog een goede merk campagne en 2013 kan niet meer stuk. Groeten en hopelijk zie ik jullie snel voor een kop koffie.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond