Deel dit artikel
-

‘bol.com opent webwinkel voor kleding en modeartikelen’

bol.com zou vanaf begin 2020 ook kleding en mode-artikelen gaan verkopen via zijn platform, de enige grote productgroep waarin het tot nu toe niet voorziet. Volgens het FD lopen er gesprekken met verscheidene grote merken.

De krant bericht vanochtend dat bol.com bijna klaar is met de plannen die ook Emerce in de afgelopen weken ter ore kwamen.

bol.com zelf wil deze uitbreiding van zijn assortiment bevestigen noch ontkennen. In een geschreven reactie zegt het: “We kijken continu naar de verbreding van ons assortiment en het aanbod van merken en we werken intensief samen met partners. We verkopen inmiddels al schoenen en diverse kledingcategorieën, zoals sport- en babykleding. Een uitbreiding op dit vlak zou dan ook logisch zijn.”

Kleding en modeaccessoires behoren tot een van de grootste productgroepen in Nederlands e-commerce. In de eerste zes maanden van 2019 was dit met 21 procent de op een na snelste groeier. Het aantal transacties steeg met 32 procent.

Zalando en wehkamp samen zijn in Nederland alleen al goed voor een online omzet van meer dan een miljard euro. Beide bedrijven hanteren ook een marktplaatsmodel. Ze kopen zelf de voorraad niet in, maar verhuren hun schapruimte aan fabrikanten en merken.

Foto: Ian D. Keating (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond