Deel dit artikel
-

bol.com verliest twee leiders in retailmedia aan start-up

Michelle Theeuwen en Martine Kevelham verlaten hun positie als leiders Retail Media bij bol.com en stappen over naar Maze-One uit Amsterdam. Daar gaan ze de activiteiten rondom media-exploitatie van online marktplaatsen optuigen.

Het tweetal heeft opgeteld vijf jaar ervaring in dit betrekkelijk nieuwe gebied voor online marketeers. Retailmedia is ruimte op websites van webwinkels waar adverteerders hun producten of merken uitventen. Dat kan met een link naar elders in de shop of naar buiten.

Maze-One is een start-up die zich specialiseert in media- en marketingactiviteiten op Amazon in Nederland. Die activiteiten worden nu uitgebreid via een nieuw partnerschap, met bol.com. Dat heeft zijn reclamebusiness afgelopen jaren zien ontluiken. Hoe groot die tak nu is, wil het bedrijf niet zeggen, maar het ligt vermoedelijk in de tientallen miljoenen euro’s per jaar.

Justin Sandee, Head of Retail Media management Bol.com, over de samenwerking met Maze-One: 
”Bij bol.com kijken we hoe we het voor elkaar kunnen krijgen om op een schaalbare manier advertentieoplossingen te kunnen bieden aan leveranciers, partners en bureaus die daarin gespecialiseerd zijn. Maze-One is één van de bureaus die op die schaalbare manier diensten gaat leveren op de advertentiemiddelen die wij beschikbaar stellen, zoals sponsored products.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond