Deel dit artikel
-

Bol.com ziet toekomst voor personalisatie

Bol.com krijgt steeds meer slimme algoritmes om het gedrag van de klant nog beter te voorspellen en hen daarmee een betere winkel te bieden. Dat zegt zet senior customer insights-analyst Yory Wollerich in het zomernummer van RetailTrends.

Wollerich wijst onder meer op Booking.com, die informatie geeft over de mate waarin andere consumenten interesse hebben in een specifieke accommodatie.  ‘Door naar deze voorbeelden te kijken, leren we dat de scheidingslijn tussen succes en geen succes dun kan zijn. Het is daarom ontzettend belangrijk om te bekijken wat relevant is voor de (specifieke) klant.’

Voor de Ahold-dochter staat integriteit voorop. Zo kan het voorkomen dat een klant zich hoofdzakelijk door de mening van anderen laat leiden, maar dat het product van zijn interesse alleen slechte beoordelingen heeft. ‘In dat geval zullen we die slechte reviews gewoon bovenaan de pagina zetten. Misschien koop het dit product niet, maar wel een alternatief met betere reviews.’

Grote uitdagingen ziet de specialist vooral in de techniek (laadtijd) en het vinden van goede datascientist (het schaap met de vijf poten).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond