Deel dit artikel
-

Branded content-pagina Uitburo Utrecht op Foursquare

Het Utrechts Uitburo heeft volgens eigens zeggen als eerste in Nederland een branded content-pagina op Foursquare. In eerste instantie worden er enkel tips over culturele locaties in Utrecht getoond op de pagina.

Op een later moment wil het Utrechts Uitburo ook to-do’s toe gaan voegen. Volgens Lodewijk Rondeboom, marketeer van de Stichting Cultuurpromotie Utrecht, wordt het pas interessant als alle agendapunten uit de eigen database aan locaties in Foursquare gekoppeld kunnen worden. "In principe zijn de mogelijkheden eindeloos. Hoe dan ook, contentverrijking is het sleutelwoord."

Naast het koppelen van agenda-informatie wil het Utrechts Uitburo ook speciale badges toevoegen aan Foursquare.

In de Verenigde Staten kent bijvoorbeeld koffieketen Starbucks een marketingactie. Gebruikers die bij minimaal vijf Starbuck-cafés inchecken, krijgen een badge en daarmee een gratis toef slagroom. Of het utrechts Uitbureau ook gaat werken met dit soort voordeeltjes is niet bekend.

Eerder dit jaar kregen bedrijven de mogelijkheid om een locatie te claimen. Hiermee kan de manager van een spot op Foursquare vanuit een dashboard cijfers en informatie verzamelen over aantallen checkins. Met een special kan een beloning voor bepaald gedrag uitgegeven worden, zoals een gratis drankje of een boek.

Een enkele slimme ondernemer gebruikt deze weinig bekende optie van Foursquare en verstrekt cadeautjes. Boekhandel Selexyz Rotterdam geeft bezoekers na hun tiende check-in een boek cadeau. Restaurant Van de Boer, eveneens in de havenstad, geeft een gratis drankje aan wie voor de derde keer incheckt. Dit soort acties is eerder uitzondering dan regel.

Deel dit bericht

12 Reacties

Olchert Vels

Nou er zijn inmiddels wel meer ondernemers die incheckers belonen. Op http://foursquare.com/businesses/ kan je aan de rechterkant zien welke bedrijven wat aanbieden voor de betreffende regio

lodewijk rondeboom

bedrijfsacties waren er al inderdaad, maar Nederlandse branded content pagina nog niet. Beide zijn verschillende onderdelen op Foursquare. Het Utrechts Uitburo gaat daarnaast ook acties opzetten in samenwerking met culturele instellingen.

JW

Leuk, maar voor nucdus alleen een groter logo/beeldmerk op de pagina?! Goed bezig, laat de badges en meer content maar komen!

kees

waar is de pagina dan op foursquare, kan hem niet vinden?

Lodewijk Rondeboom

kees

dank je Lodewijk, raar, als ik in foursquare zoek op uitburo utrecht komt er van alles behalve utrecht …

Eli

Gefeliciteerd, Lodewijk! De vraag is: hoe heb je het voor elkaar gekregen? @dens aangesproken op PICNIC vorige week?

Lodewijk

Dankjewel! We zijn er ook erg blij mee. Ik heb Dennis niet aangesproken, maar wel de gene die Foursquare naar Nederland gehaald heeft: Alper Cugun, van Monsterswell.com.

Mrs Mezelluf

Ik vind dit echt nergens over gaan. Een simpel logootje op http://foursquare.com/utrechtsuitburo. En dan ook echt in de reactie hierboven: "naar Nederland gehaald"…  Internet is overal.  Voor alle noobs: kijk eens naar de rechtermarge van deze pagina: http://foursquare.com/businesses/ of druk op die contact knop…

Lodewijk

Toch jammer, het zijn twee wezenlijk verschillende functies binnen Foursquare. De een is voor acties en beloning op checkins en mayorships, de ander geeft een organisatie ruimte voor het aanmaken van tips, en speciale badges. Zo zijn WSJ, MTV, History Channel, Zagat en vele andere bedrijven al op Foursquare met eigen pagina's. En daarnaast zijn er natuurlijk legio locaties die hun informatie en locatie in Foursquare opgeeist hebben, en daarna aan de slag konden met het aanmaken van acties. Daarnaast was Foursquare tot een jaar of anderhalf jaar geleden alleen in de VS beschikbaar. Alper heeft door het beschikbaar stellen van een database met locaties in Amsterdam er destijds voor gezorgd dat Nederland het tweede foursquare land werd (foursquare stelde destijds nog de voorwaarde dat er wel een 'begindatabase' beschikbaar moest zijn). Internet is zeker overal, maar soms gaat dat niet helemaal op.

marc

Makkelijke manier om publiciteit te halen zeg, bij een paar podia staat een agendapuntje. Wat is hier nou zo bijzonder aan. Afijn, qua publiciteit dus goed gedaan, maar waarom is dit een heel artikel waard..

Elskamp - selexyz

@Jannemiek: Niet alleen selexyz donner in Rotterdam heeft een Foursquare special, maar al onze vestigingen hebben deze special (sinds april dit jaar) http://foursquare.com/user/selexyz

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond