Deel dit artikel
-

Budbee breidt uit naar Duitsland

Bezorgbedrijf Budbee start volgend jaar operaties in de Duitse markt.

Dat is het zesde land waar het Zweedse bedrijf actief wordt als pakketbezorger voor webwinkels. Drie jaar geleden betrad de onderneming de Nederlandse markt met zijn duurzame bezorgdienst. Inmiddels is het landelijk dekkend, gekoppeld als logistiek partner van bol.com en installeert het pakketkluizen bij Albert Heijn.

Hoe de uitrol op de Duitse markt exact zal plaatsvinden, vertelt countrymanager Hendrik zu Knyphausen niet aan vaktitel etailment. De website is in elk geval nog niet helemaal af. In Nederland huurde het externe rijders in zodat het in de tussentijd kon bouwen aan een eigen duurzame vloot.

Klanten winnen zal in de eerste fase in Duitsland niet de grootste klus zijn. Het werkt al voor internationale retailers als H&M (tevens aandeelhouder), Zalando, Zara, Asos en Media Markt.

Het bedrijf heeft vijfhonderd medewerkers, is actief in Zweden, Denemarken, Finland, België en Nederland en bedient daarmee grondgebied met 35 miljoen bewoners.

De Duitse e-commercemarkt was in 2021 107 miljard euro groot. De helft van alle online consumentenomzet wordt gerealiseerd op Amazon.

(In een eerdere versie stond abusievelijk vermeld dat de lancering de komende weken zou plaatsvinden)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond