Deel dit artikel
-

CCV Shop levert bestelsites voor restaurants

Om de hoge commissiekosten van maaltijdbezorgers te omzeilen, lanceert CCV Shop software waarmee restaurants hun eigen bestelsite kunnen inrichten.

Ivo Rupert van CCV Shop verbaasde zich al tijden over de hoge commissiekosten die bestelsites zoals Thuisbezorgd.nl vragen aan hun klanten. ‘We hebben diverse gesprekken gevoerd met onder andere Koninklijke Horeca Nederland en diverse eetgelegenheden om hiervoor een oplossing te bedenken. Een eigen bestelsite, gebouwd binnen de mogelijkheden van onze software, bleek dé oplossing.’

CCV Shop rekent 0,70 euro per dag. Bij een bestelling van bijvoorbeeld 10 euro is de ondernemer al goedkoper uit dan via Thuisbezorgd.nl doordat er geen commissiekosten worden berekend.

De bestelsite is eenvoudig zelf in te richten en vorm te geven in eigen huisstijl. Ook kan hij aangeven in welke regio’s hij bezorgt, de tijden tonen waarop bestellingen kunnen worden afgehaald en bezorgd, en kan hij bestellingen gemakkelijk afronden met behulp van de agendafunctie.

Deel dit bericht

8 Reacties

Dennis

Een schijnbaar simpele oplossing voor een veel ingewikkelder probleem. Is gewoon te mooi om waar te zijn. En niet vanuit de consument gedacht. Thuisbezorgd en de andere partijen zijn veel meer dan alleen een website. Wie gaat er voor traffic zorgen bijvoorbeeld? Daarnaast kan je voor 0,70 euro per dag echt geen gebruiksvriendelijk platform in de lucht houden als bijv. Thuisbezorgd heeft en zullen consumenten alsnog daar bestellen. Voor de hele grote ketens is het een idee om dit zelf te gaan doen, maar voor de kleinere partijen is het veelal weggegooid geld. Thuisbezorgd is gewoon heel goed in wat ze doen. Zelfde geldt in travel met Booking.com. Individuele partijen kunnen daar nooit tegenop. Grote partijen zullen merken dat het waarschijnlijk onder aan de streep niet heel veel uitmaakt.

Rob

De vergelijking met Thuisbezorgd.nl slaat in mijn ogen nergens op. Thuisbezorgd is een platform, waarbij je als bezoeker meerdere restaurants overzichtelijk bij elkaar hebt. Met de mogelijkheden hierboven, is het puur de inrichting van een eigen reserveringswebsite.

Daarnaast neemt Thuisbezorgd.nl de marketing en de hele branding uit handen. Zoals Dennis hierboven ook al benoemd, wie gaat straks zorgen voor bezoek? Juist, met die 0,70 euro per dag ben je er nog niet.

Hierbij laat ik mijn mening over de hoogste van de commissie voor Thuisbezorgd.nl even ter zijde.

Floris

Wat een onzinnig bericht en nog dommere vergelijking. Thuisbezorgd geeft 64% van z’n omzet uit aan marketing. Dat zijn tientallen miljoenen euro’s aan marketing die alleen al afgelopen jaar voor 40% groei hebben gezorgd. Als je een goed product verkoopt en dan 12% commissie betaald lijkt me dat een prima deal? Ik denk dat menig ondernemer blij zou zijn als hij maar 12% van zijn omzet kwijt is voor marketing.

Daarnaast zijn er prima alternatieven. Hungry.nl (onderdeel van deliveryhero) rekent 7% commissie en hebben een redelijk b2c marktaandeel en bedrijven als Sitedish, Foodticket en POS4 hebben exact hetzelfde product als CCV.

Komkommertijd op de Emerce redactie?

Freddy

Ik denk dat de reaguurders hier een belangrijk ding vergeten: veel restaurants leveren of bezorgen lokaal. Veel restaurants zijn lokaal ook (genoegzaam) bekend. Het is niet gezegd dat deze partijen afhankelijk zijn van de marketing van een Thuisbezorgd.nl of een andere partij.

Rob

Dat ben ik met je eens Floris. Echter vind het appels met peren vergelijkem hierboven. Een eigen website is niet te vergelijken met een platform als Thuisbezorgd.nl. Ik ken de lokale chinees bij wijs van spreken ook goed, maar ga toch checken op Thuisbezorgd.nl als ik honger krijg.

Rob

0.70 per bestelling? En wat zijn de kosten voor een ideal betaling dan? De meeste van dit soort partijen rekent een torenhoge ideal commissie waardoor je alsnog duur uit bent

Jumper

‘0.70 per bestelling?’

Staat er niet, per dag…

Rob

@andere Rob, eerst lezen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond