Deel dit artikel
-

CEO Hotelchamp: ‘We kunnen naast Booking.com bestaan’

Meer directe boekingen voor hotels in plaats van torenhoge commissies betalen aan dominante reisplatformen. De Nederlandse start-up Hotelchamp ontwikkelde er technologie voor en schaalt momenteel op. “We geven hotels de controle terug over hun eigen klanten”, zegt CEO en medeoprichter Kristian Valk.

 De meeste hoteliers zijn voor hun online omzet vrijwel volledig afhankelijk geworden van grote boekingsplatformen zoals Expedia en Booking.com. Die dominantie heeft niet alleen geleid tot forse commissies van vijftien tot dertig procent, ook dicteren de platformen het prijsbeleid van de hotels. Waardoor deze laatste steeds verder verwijderd raken van de klant, omdat Expedia en Booking geen data delen, stelt Valk. Tijd om die vicieuze cirkel te doorbreken. “Voor hoteliers is de traffic naar hun site het probleem niet - driekwart van de mensen die uiteindelijk bij een third party hun reis boekt, surft ook naar de website van het hotel. Als je die bezoekers aan je weet te binden, heb je een flinke markt in handen.”

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!