Deel dit artikel
-

CM koopt technologie ‘WhatsApp voor klantenservice’

Telecombedrijf CM uit Breda heeft de technologie achter WhatsApp-dienstverlener Watermelon gekocht. Oud-CTO Daan Gönning, komt in dienst van CM in Enschede.

Tot het faillissement deze zomer verkocht Watermelon aan klantenserviceafdelingen een dienst waarmee WhatsApp ook op computer en tablet gebruikt kon worden. Nu WhatsApp haar gebruikersvoorwaarden heeft gewijzigd en het bedrijven straks toestaat berichten naar gebruikers te sturen, ziet CM kansen om de techniek te integreren in CM’s platform.

CM-directeur Jeroen van Glabbeek zegt dat er heel veel animo is voor totaaloplossingen. Die combineren chatsystemen, sms en pushnotificaties van mobiele besturingssystemen maar slaan de verzonden berichten ook op in digitale archieven. Overheden bijvoorbeeld zijn daartoe verplicht.

Foto: David Santaolalla (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond