Deel dit artikel
-

CM.com brengt mobiele marketingsuite uit

Technologiebedrijf CM.com rolt een nieuwe marketingdienst uit die een handvol voorheen losse producten combineert. De propositie van de Brabanders schuift omhoog richting CRM-gebaseerde diensten als Salesforce.

“Het hart van de Mobile Marketing Cloud is het customer data platform”, vertelt CEO Jeroen van Glabbeek. “Dat verzamelt alle klantinteracties en gegevens in klantprofielen, ongeacht waar de gegevens vandaan komen.” Dit  gebruiken marketeers om doelgroepen te segmenteren en – wat heet – customer journeys te automatiseren. “Daarbij is het mobiele kanaal altijd primair.”

Andere onderdelen van de suite zijn opties als mobiele landingspagina’s, analyticus en campagnetooling. Opvallend genoeg staat daar naast mobiele alerts onder de campagnetooling ook e-mail. Volgens Van Glabbeek wordt dat op smartphones vaker gebruikt dan sms en is het dus nuttig om beschikbaar te maken. CM biedt daarbij zaken als templates, triggered campaigns en A/B-testen.

De marketingcloud is eenvoudig te integreren met andere diensten van CM.com, zoals ticketing en betalingen.

“Voor ons is dit een hele omslag. We draaien het bedrijf als het ware om. Waar we ooit begonnen met sms is dit nu slechts een onderdeel van een breder geïntegreerd portfolio.”

De CRM-gebaseerde marketingsuite is het leidende product waarmee CM.com nieuwe markten betreedt. Landen als Amerika, Turkije, Mexico en India zullen het Nederlandse bedrijf daarvan leren kennen.

Foto: uncalno (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond