Deel dit artikel
-

Colin Cornwell (VanMoof): ‘We sturen niet te veel op data’

Een hoog-technisch product op een menselijke manier in de markt zetten. VanMoof benadrukt hoe zijn ‘riders’ hun leven inrichten, de fiets is slechts een onderdeel daarvan. “We letten erop dat we geen woorden over ons merk een verhaal in dwingen”, aldus creatief directeur Colin Cornwell.

Toen hij zo’n zeven jaar gleden uit Amsterdam wegging, had hij wellicht een handvol VanMoof-fietsen gezien, maar bij terugkomst enkele jaren later “waren ze ineens overal”. Het geeft aan hoe het merk zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld en op de kaart is gezet – niet alleen in Amsterdam, maar ook in andere wereldsteden. Zijn werk bij het Nederlandse bedrijf omvat alles wat maar met het merk te maken heeft. “De manier waarop we praten, waarover we praten. Alles wat we de wereld in brengen.” Het product is front and center in alles wat wordt gedaan, stelt de geboren Australiër. De fiets kan de beleving van de stad, de plek waar je leeft, veranderen. “Op een fiets maak je veel meer van je stad mee dan wanneer je je per auto of trein zou verplaatsen. Het werkt als een katalysator voor wat je ervaart.”

Je wilt magazine content lezen. Log in of meld je aan voor Emerce Premium!

  • Krijg toegang tot Premium content
  • Gratis tickets voor E-commerce Live! en Digital Marketing Live!
  • Ontvang de print-specials EGUIDE en Emerce 100