Deel dit artikel
-

Coolblue laat klant bezorgmoment bepalen

Coolblue wil dat klanten straks zelf het aflevertijdstip gaan bepalen. Dat vertelde eindbaas Pieter Zwart zondag bij WNL. Het bedrijf gaat die plannen volgende maand bekend maken.

Door de hoeveelheid bezorgers is het intussen mogelijk om routes slim te plannen. Dat lijkt sterk op wat websuper Picnic doet met zijn elektrische auto’s. Picnic bepaalt het bezorgmoment op 20 minuten nauwkeurig. Gebruikers krijgen een bericht over het exacte bezorgmoment en kunnen de route van de bezorger in real time volgen.

Zwart bij WNL: “Neem een wasmachine. Wanneer koop je die? Omdat de oude stuk is gegaan. Was dat gepland? Nee. Hij gaat kapot tijdens het wassen. Voor zondag had je andere plannen, maandag moet je werken. Wat je wilt is dat het probleem meteen wordt opgelost, op een tijdstip jou dat uitkomt.”

WNL-presentator Rick Nieman suggereerde gisteren in de uitzending dat het bezorgmoment tot op de minuut nauwkeurig bepaald zou kunnen worden. ‘Dan kun je bij jullie dus precies gaan bepalen wat het aflevertijdstip is, bijvoorbeeld 17:14?’ Zwart ging niet in op verdere details.

Coolblue heeft reeds de bezorgoptie VandaagNog. Op werkdagen moet dan wel voor 15.00 uur besteld worden en de bezorger komt dan op zijn vroegst na 18.00 uur.

Coolblue wil zich met deze dienst onderscheiden van andere webwinkels. E-commerce is onwaarschijnlijk lastig, aldus Zwart. “In Nederland hebben we 60.000 concurrenten. Over de hele wereld zien webwinkels er precies hetzelfde uit. Iets met een plaatje en een knopje. Het enige onderscheidende vermogen is de prijs.”

Dit bericht is 27 keer gedeeld

1 Reactie

Ruud Arends - futurecrafts2003

Ja ik zag de interview, heel interessant.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond