Criteo groeit 28 procent tot 2,3 miljard

De omzet van reclametechnologiebedrijf Criteo groeide in 2017 met 28 procent naar 2,3 miljard euro. De nettowinst groeide elf procent naar 97 miljoen. Beleggers reageren onverdeeld enthousiast.
Het aandeel Criteo eindigde gisterenavond 29 procent hoger op bekendmaking van de financiële resultaten van het Franse bedrijf.
“We zien een sterk momentum, vooral in de Verenigde Staten en zijn positief over het komende jaar”, aldus CEO Eric Eichmann. Hij verwacht niettemin een veel lagere omzetgroei voor 2018: tussen de drie en acht procent.
In de laatste drie maanden van het jaar won het bedrijf 820 nieuwe klanten. Het jaar eindigde met achttienduizend klanten in de boeken, van wie negentig procent als terugkerende te boek staat.
Criteo levert technologie waarmee adverteerders op basis van gedragsprofielen consumenten gericht met grafische reclameboodschappen kunnen benaderen op het web.
Foto: Brian Solis (cc)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Freddy
Onbegrijpelijk dat mensen deze “BlackBox” vol met netverkeer aangestuurd door bots gebruikt voor hun retargeting….
Freddy
Onbegrijpelijk dat mensen deze “BlackBox” vol met nepverkeer aangestuurd door bots gebruikt voor hun retargeting….