Deel dit artikel
-

Deliveroo: Meer marketingtools voor restaurants

Maaltijdbezorger Deliveroo investeert in meer, betere online marketingtools voor restaurants. De onlangs gelanceerde API voor POS-integratie bij restaurants is nog maar de eerste stap op de roadmap.

“Met het developerprogramma hebben we nu een marketingproduct, maar dat wordt nog veel beter”. Mike Hudack CTO van Deliveroo licht zijn plannen toe aan Emerce in het hoofdkantoor van de maaltijdbezorger aan de Thames.

Deliveroo lanceert ook een dienst genaamd ‘Marketer’ die restaurants meer controle en autonomie geeft over hoe ze worden weergegeven op de app van de maaltijdbezorger. “De API richt zich op de operationele integratie van onze diensten in die van de praktijk van restaurants”. Maanden voorbereiding gingen vooraf aan de lancering van het digitale koppelstuk dat in juni live ging. “Restaurants hoeven hierdoor geen apart scherm meer te hanteren om onze orders aan te nemen. Die verschijnen nu, als ze de koppeling maken, direct in het systeem waarmee ze toch al werken.”

Een vergelijkbare ontwikkeling is ook in het hotelwezen zichtbaar. Hotels willen minder afhankelijk worden van partijen als Booking.com en nemen software in gebruik om via hun eigen site en app boekingen aan te nemen. Die software kan ook klanten profileren, recensies afhandelen en digitale merchandising verzorgen en aanbiedingen op maat doen. Deliveroo bouwt een vergelijkbaar systeem, maar dan voor restaurants.

“Ze krijgen zelf beter grip op bijvoorbeeld de fotografie, actuele promoties maar ook inzicht op generieke data-analyses en klantgedrag”, een soort analytics. “We bouwen en koesteren een ecosysteem waarmee je je business kan laten groeien.” Daarom kunnen ook restaurants met eigen bezorgdiensten zich gaan aansluiten op het platform, een stap die het aangesloten gelegenheden in het VK met de helft kan doen groeien.

Vorige week stak een gerucht de kop op als zou Uber interesse hebben in een overname van Deliveroo. Dat zou een combinatie met UberEATS opleveren, de andere grote marktpartij. Foodora lijkt het in de internationale concurrentiestrijd af te leggen.

Dit bericht is 18 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond