Deel dit artikel
-

DHL verrast door goede resultaten

Deutsche Post DHL Group heeft het eerste kwartaal van 2020 verrassend goed doorstaan, ondanks een merkbaar COVID-19-effect. De omzet verbeterde met 0,9 procent tot 15,5 miljard euro. Het EBIT bedrijfsresultaat bedroeg 592 miljoen.

Gecorrigeerd voor het negatieve effect van de pandemie van 210 miljoen euro en de lasten voor de reorganisatie van dochter StreetScooter van 234 miljoen euro, bedroeg de omzet ongeveer 1 miljard euro, 200 miljoen boven het resultaat van het voorgaande jaar.

DHL leverde naar eigen zeggen ‘een elementaire bijdrage aan crisismanagement’ door het vervoer van beschermingsmiddelen en medicijnen.

Begin april was het bedrijf nog uiterst somber. Hoewel de verzendingsvolumes voor pakketten aan het einde van het kwartaal aanzienlijk stegen, lieten de postactiviteiten een aanzienlijke daling zien. De DHL-divisies liggen in veel regio’s en klantensectoren stil. Tegelijkertijd hebben de Chinese activiteiten zich al in maart hersteld na het dieptepunt in februari. Toch sloten alle divisies het kwartaal af met winst.

Een prognose voor de rest van het jaar is momenteel echter nauwelijks haalbaar vanwege de effecten die nog zeer moeilijk in te schatten zijn.

Foto DHL

Deel dit bericht

3 Reacties

Richard - Brandt Bedrijfskleding

Het is misselijkmakend en ALLE vervoerders die Cargo vluchten uit China hebben gedaan zouden zich he Le maal kapot moeten schamen. Ik vindt het bizar dat de media dit niet aan de kaak hebben gesteld. Ik heb zwart op wit dat DHL 11 X HOGERE PRIJZEN HEEFT GEREKEND en zwaar heeft gewoekerd over de ruggen van doodzieken door toeslagen te vragen voor het Transport van mondmaskers uit China. Het is onwaarschijnlijk wat we moesten betalen ik heb de facturen liggen als bewijs..

martijn

Tja Richard, Business is business, never waste a good crisis!

John

Volgens mij begrijpt u niet hoe deze wereld in elkaar steekt. Ja de tarieven zijn omhooggegaan omdat de meeste vervoerders cargoruimte inkopen bij bekende luchtvaartmaatschappijen. Tsja…..als deze niet vliegen dan moet de capaciteit ergens anders worden ingekocht. Dat kunt u DHL misschien kwalijk nemen, maar had u verwacht dat ze op haar producten dramatische verliezen gingen lijden? Als u zich eens beter in de materie verdiept dan zult u met mij moeten constateren dat u onzin uitkraamt. Verder kan ik u melden dat Deutsche Post DHL honderden miljoenen uitgeeft aan verschillende MVO trajecten.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond