Deel dit artikel
-

Digitaalformatbureau Tiny Riot gaat op in FremantleMedia

Digitaal formatbureau Tiny Riot gaat per 1 januari op in FremantleMedia Netherlands. Het blijft videocontent voor alle platformen ontwikkelen.

Medio 2013 startte FremantleMedia Netherlands, onder leiding van Arthur Clement, met het opzetten van een digitaal content label Tiny Riot. Opdrachtgevers zijn Olvarit, het Ministerie van Defensie, Gall & Gall, Praxis, Vriendenloterij, Ziggo, Allerhande, BankGiro Loterij en verschillende digitale formats voor de MCN van RTL. Tevens zijn er merken gelanceerd, waaronder Continuum (online boyband) en het YouTube-kanaal Kleintjes.

Voor de klanten en medewerkers van Tiny Riot verandert er weinig, zo laat Freemantle weten. Met dien verstande dat FremantleMedia Netherlands gaat werken vanuit één creatieve afdeling waarbinnen het Tiny Riot label en het Blue Circle label beide vertegenwoordigd zullen zijn.

Deze integratie zal begeleid gaan worden door de huidige directeur van Tiny Riot, Arthur Clement. Het wordt wel zijn laatste taak. Hij neemt 1 maart 2018 afscheid van FremantleMedia Netherlands en gaat zich dan richten op een volgende uitdaging.

Onder FremantleMedia Netherlands vallen Blue Circle (tv producent van entertainment, reality en dagelijkse shows), No Pictures Please (tv producent van reality en factual entertainment) en Fiction Valley (producent van dramaseries).

FremantleMedia Netherlands is onderdeel van FremantleMedia, één van ’s werelds grootste televisieproducenten. FremantleMedia creëert, produceert en distribueert formats in 31 landen. Per jaar wordt ruim 11.000 uur aan programma’s gecreëerd, worden meer dan 60 formats ontwikkeld en 420 door FremantleMedia ontwikkelde en geproduceerde programma’s uitgezonden wereldwijd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond