Deel dit artikel
-

Digitale buitenreclame levert ook in derde kwartaal flink in

De mediabestedingen aan out of home zijn in het derde kwartaal van dit jaar weliswaar toegenomen ten opzichte van het dramatische tweede kwartaal, de markt heeft zich nog altijd niet hersteld. In totaal werd 36 miljoen euro omgezet in het derde kwartaal. Dat blijkt uit cijfers van Outreach, het samenwerkingsverband van de Nederlandse buitenreclame-exploitanten Centercom, Clear Channel, Exterion Media, JCDecaux, OV Media, Ocean Outdoor en Hillenaar Outdoor.

In de periode juli tot en met september werd ruim 24 miljoen euro omgezet in de ‘traditionele’ buitenreclame (posters), een daling van 19 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De omzet in digitale buitenreclame (DOOH) bedroeg bijna 12 miljoen. Dat is zelfs 35 procent minder in vergelijking met het derde kwartaal vorig jaar.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!