Deel dit artikel
-

Distributiepartner Picnic was er al vroeg bij met e-commerce

De opvallendste naam die vanochtend viel bij de plannen voor een nieuwe online supermarkt Picnic is ongetwijfeld die van distributiepartner Boni. Die via een omweg dan toch grootschalig in de markt voor online bezorging stapt.

Boni was er in 2011 al vroeg bij met een webwinkel voor klanten in zijn verzorgingsgebied. Na Albert Heijn was het zelfs de tweede supermarktketen die e-commerce breed omarmde, daarbij geholpen door technische partners Unit4 en Netivity. Niet dat de lancering veel indruk maakte: die beperkte zich tot de Flevopolder, Zwolle en Apeldoorn. Boni heeft nog altijd een webwinkel, maar of die veel omzet maakt is niet bekend. Ophalen bij de filialen is nog altijd beperkt mogelijk.

Boni heeft ooit deel uitgemaakt van de Prisma Food Retail, maar toen Prisma in 2001 aan de voedingswarengroothandel Sligro Food Group werd verkocht, werd Boni een zelfstandige supermarktketen. Die moet opboksen tegen reuzen als Jumbo en Albert Heijn, die steeds meer ophaalpunten openen.

Picnic wil naar eigen zeggen leveren vanuit verschillende hubs, waarbij niet duidelijk is of daarmee de lokale Boni-vestigingen worden bedoeld. In dat geval zou de dekking niet erg groot zijn. De ruim veertig filialen bevinden zich vooral in het midden, westen en noorden van het land, met name in steden die grenzen aan de snelweg A28.

Boni en Picnic willen geen toelichting geven en verwijzen naar het vanochtend uitgegeven persbericht. De lancering van Picnic wordt halverwege september verwacht.

Volgens Coosto wordt er op sociale media positief gereageerd op de komst van Picnic. Naast superlatieven worden Albert Heijn en Jumbo veelvuldig genoemd in de berichtgeving. Er verschenen bijna 100 berichten over initiatiefnemer Michiel Muller.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond