Deel dit artikel
-

Docdata overeind ondanks afscheid Zalando

Fulfillmentspecialist Docdata houdt het omzetpeil in stand door de groei in nieuwe diensten en nieuwe klanten. Zij compenseren het afscheid van de grootste klant, Zalando. Dat richt eigen fulfillmentcentra in.

Zonder specifieke cijfers te geven geeft Docdata uit Waalwijk met een marktbericht (PDF) enig zicht op de prestaties over het afgelopen kwartaal. De omzet is gelijk gebleven, het bedrijfsresultaat iets lager maar geen grote tegenvaller.

Het aantal transacties daalde in het derde kwartaal van 11,9 miljoen in 2013 naar 11,5 miljoen in 2014. “Dat wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door een lager transactievolume voor onze grootste klant in Duitsland.”

“Recentelijk hebben een drietal grotere klanten in Duitsland aangegeven hun fulfilment in de loop van 2015 te gaan insourcen. De redenen hiervoor zijn enerzijds van strategische aard en hebben anderzijds te maken met de gedachte van enkele klanten dat zij het zelf goedkoper kunnen.“

Docdata is actief in Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Polen, Zwitserland en Spanje. Klanten van Docdata zijn onder meer bol.com, de Bijenkorf, Brands4Friends, ASOS, Toys”R”Us, Wine in Black, V&D, HP en Zalando.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond