Deel dit artikel
-

‘Drempel voor e-mail is nog te hoog’

Mick Lodder en Joris de Bruijne lanceren vandaag hun alles-in-een e-mailmarketingdienst SOLVM. De oudgedienden zien dat e-mailmarketing voor het MKB nog te complex is en willen dat toegankelijker maken.

“Iedereen weet wel dat je een goede site moet hebben en sommigen in het MKB zetten dan ook nog social media in. Kleine bedrijven willen wel met e-mail aan de slag, maar hebben daar niet de tijd of middelen voor. Dat is zonde, want het kan zoveel opleveren.”

Ondernemer Joris de Bruijne spreekt uit ervaring, want ziet al twintig jaar hoe het Nederlandse bedrijfsleven met e-mail omgaat. Hij was ooit oprichter van bureau Add to Favorites. Met compagnon Mick Lodder adresseert hij nu een zeer specifiek, maar groot, deel van de markt.

“Veel bedrijven hebben wel wat opgezet, bijvoorbeeld met Mailchimp, maar lopen dan toch al snel tegen zaken aan. Het werken en aanpassen met sjablonen bijvoorbeeld.” Dan moet men of die kennis alsnog opdoen of een specialistisch bureau inhuren. SOLVM gaat in het gat tussen die twee modaliteiten zitten.

De nieuwe maildienst, gebaseerd op Maileon-technologie, laat op een makkelijke manier automations en e-mailings regelen. De Bruijne: “We besteden vooral aandacht aan de twee zaken die moeilijk van de grond komen. Ten eerste de vraag welke contactmomenten goed werken en ten tweede hoe je de mailprocessen, de flows, makkelijk inricht.”

Het bedrijf werkt met een abonnementenmodel. Eentje voor e-commercebedrijven en een, wat algemener, voor marketingbedrijven. Lodder en De Bruijne hopen 2021 te eindigen met twintig à dertig klanten. Dat aantal moet tegen 2023 zijn gegroeid tot zo’n tweehonderd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond