Deel dit artikel
-

Drie miljoen groeigeld voor PeerIndex

PeerIndex, de Europese variant op socialmediatool Klout, heeft in zijn eerste financieringsronde drie miljoen dollar opgehaald bij investeerders.

De investeringsbedrijven Anthemis en Antrak Capital nemen, samen met een groep particulieren, een belang in PeerIndex. Dat is een online hulpmiddel om de invloed van gebruikers van Facebook, LinkedIn en Twitter te kunnen meten.

De Engelse ondernemers gebruiken het geld om hun technologie door te ontwikkelen en hun dienst te vermarkten.

Marketeers gebruiken dit soort diensten en het bereik en de impact van socialmediacampagnes in te schatten.

Een van de oprichters, Azeem Azhar, is een voormalig journalist voor The Guardian en de Economist. Later, zo weet de Financial Times, werd hij hoofd R&D bij persbureau Reuters. Een van de nieuwe investeerders is de voormalig direcitevoorzitter van Reuters Tom Glocer.

Klout is een vergelijkbare, verder doorontwikkelde, dienst in Amerika. Dit bedrijf ontving begin dit jaar een investering van dertig miljoen dollar van onder meer KPCB. In Nederland legt Nico Schoonderwoerd de laatste hand aan PeerReach.

Foto: Jason Hargrove (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond