Deel dit artikel
-

Duits Spotify wil Europa veroveren

Simfy, een van oorsprong Duits muziekinitiatief dat lijkt op Spotify, wil na het thuisland, Oostenrijk en Zwitserland, uitbreiden naar andere Europese landen. Hiervoor heeft het 10 miljoen euro nieuw investeringsgeld gereserveerd.

Het extra investeringsgeld van de investeerders, waaronder Earlybird, Dumont Venture en de NRW Bank, is zelfs specifiek bedoeld voor internationale expansie. Simfy nam, volgens eigen zeggen, snel het marktleiderschap in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Nu moeten andere Europese landen volgen.

CEO Gerrit Schumann: “We willen onze aanwezigheid in de Duitstalige landen verder versterken. Gelijktijdig bereiden we de uitbreiding naar andere Europese landen voor.”

Op Simfy kunnen de gebruikers meer dan 8 miljoen muzieknummers streamen. Gelanceerd in mei 2010, heeft Simfy inmiddels meer dan 1 miljoen geregistreerde gebruikers in de drie landen waar het aanwezig is. Ter vergelijking, Spotify heeft in Europa meer dan 1 miljoen betalende gebruikers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond