Deel dit artikel
-

Duurzaamheidsinformatie in check-out van webwinkel werkt

Het verstrekken van informatie over de CO2-impact van bezorgopties bij webwinkels heeft een positieve impact op de bezorgkeuze van consumenten. Dit blijkt uit onderzoek dat in opdracht van Thuiswinkel.org en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat is uitgevoerd.

Waar in de groep zonder extra informatie 8,1 procent van de respondenten koos voor de meest duurzame bezorging, lag dit percentage bij de groepen waarin alleen informatie over de CO2-impact werd gegeven met gemiddeld 16 procent bijna twee keer zo hoog. Een zogenoemde dubbele interventie, waarbij zowel informatie wordt gegeven als de duurzaamste optie standaard staat aangevinkt, blijkt het meeste effect te sorteren: bijna 30 procent van de consumenten kiest in dat geval voor de meest duurzame optie.

Thuiswinkel.org adviseert webwinkeliers dan ook om een tweeledige interventie op te nemen op de check-outpagina.

De resultaten van het onderzoek en de adviezen die hieruit voortvloeien, worden vanmiddag uitgebreid besproken in de gratis webinar van Thuiswinkel.org voor alle stakeholders in de sector. Hierin zal ook Stientje van Veldhoven, demissionair staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat, delen wat voor haar de belangrijkste conclusies zijn uit het onderzoek. De webinar begint om 11.00 uur en je kunt je hier aanmelden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond