Deel dit artikel
-

E-commerce Europa naar 531 miljard euro

De online verkoop van diensten en producten blijft onverminderd populair in Europa. Waar in 2015 Europese consumenten nog ruim 459 miljard euro via internet besteedden, is dit bedrag in 2016 met ongeveer 15 procent gestegen naar bijna 531 miljard. Dat blijkt uit de cijfers van het European Ecommerce Report 2017, dat door Ecommerce Europe en de Ecommerce Foundation is gepubliceerd.

West-Europa blijft verreweg de grootste e-commerceregio binnen het Europese continent. Het marktaandeel van 53,2 procent is groter dan alle andere regio’s bij elkaar. Op landenniveau blijft het Verenigd Koninkrijk de leiding houden. In 2016 werd daar 197 miljard euro besteed aan de online aankoop van producten en diensten. De Duitsers volgen met 86 miljard en de Fransen met 82 miljard.

Het onderzoek laat ook zien dat de groei van de e-commercemarkt naar verwachting dit jaar iets afneemt, maar nog steeds sterk blijft. Dit jaar verwacht men uit te komen op 602 miljard.

Leden en partners van Thuiswinkel.org kunnen de volledige versie van het European Ecommerce Report 2017 gratis downloaden.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond