Deel dit artikel
-

Elektronicabeurs IFA krijgt arena voor innovaties en startups

Elektronicabeurs IFA in Berlijn, aanstaande september, gaat een complete hal inrichten voor innovaties. In Hal 26 mogen onder de noemer IFA Next startups op velerlei terrein hun kunnen tonen.

De nadruk op innovatie is onderdeel van een herprofilering van IFA, veruit de grootste beurs voor consumentenelektronica in Europa met 240.000 bezoekers. Zo komt de nadruk dit jaar vooral te liggen op merken.

IFA wil merken scheiden van componentenleveranciers als Foxconn. Die krijgen een eigen evenement IFA Global Markets op enkele kilometers afstand van het beursterrein (Station Berlin te Gleisdreieck). “Merken krijgen van ons meer de ruimte,” belooofde IFA topman Christian Göke zaterdag op een persconferentie. “Letterlijk en figuurlijk.”

De startups krijgen stands in een ronde arena met in het midden een podium voor lezingen over innovaties. Een Nederlander, topman Pieter Nota van Philips, mag de aftrap van de keynotes verzorgen.

Het is voor het eerst dat startups structureel aandacht krijgen op IFA. In het verleden kwam innovatie hooguit van researchlabs die hun eigen vloer hadden.

IFA verwacht dat Smart Home en zelfsturende auto’s dit jaar belangrijke thema’s worden, maar de nadruk komt vermoedelijk te liggen op de laatste ontwikkelingen rond tv-schermen. Die markt zal dankzij nieuwe ontwikkelingen de komende vijf jaar flink aantrekken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond