Deel dit artikel
-

Emerce Financials: Beter klantcontact met Voice AI

Kunstmatige intelligentie hielp de klantenservice van hypotheekverstrekker Florius om hun werk toch te kunnen doen tijdens de lockdown. Daarnaast helpt voice AI hen om beter, sneller klantgesprekken te voeren.

Dat vertelt Sophie Schimmel, speechanalist bij Florius, tijdens een sessie over nieuwe technologie op Emerce Financials. Gisteren publiceerde Emerce tien video’s met interviews over actuele ontwikkelingen in de financiële industrie. De video’s zijn gratis te bekijken na een laagdrempelige registratie.

Florius gebruikt voice AI van Verint om te weten wat er in de gesprekken met klanten plaatsvindt. Een bijzonder handige functie daarbij zijn de luisterende oren in combinatie met helpende handen van de slimme computer. Die hoort over welk onderwerp de klant belt en haalt achter de schermen direct alle aanverwante informatie uit de archieven. De medewerker van de hypotheekverstrekker heeft de relevante hulp met een enkele klik bij de hand.

Schimmlel: “Klanten hoeven minder lang te wachten en de Contact NPS gaat hierdoor omhoog.”

“De computer luistert mee. De medewerker kan hoeft niet met een standaard script te reageren op de klant”, licht Martin Melis van de techleverancier toe. “Ze moeten goede suggesties uit een rijke bron krijgen.” Daar gaat dan ook een intensief proces van voorbereiding en implementatie aan vooraf. Ook daar gaan Schimmel en Melis tijdens het interview op in.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond